Известие

Collapse
No announcement yet.

147- принцип на работа на горните носачи

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • 147- принцип на работа на горните носачи

    Колата я взех със скърцащи тампони на горните носачи. Носачите бяха оригиналните TRW. Тампоните не мога да преценя дали са били сменяни някога през 13-те години преди да стигне до мен. Тъй като единия шарнир не ставаше за нищо смених направо и двата носача с OCAP от AXM. Избрах ги според цената като гледах да не са и най-евтините. Естествено след няма и 500 километра се разскърцаха зверски. В сервиза ми смениха само тампоните с някакви "английски" както се изразиха. След невероятното постижение от 2000 километра скърцането отново е тук. Тампоните на стабилизиращата щанга са super pro а и звука си е същия като преди и затова съм се насочил към носачите.
    Преди да я заведа на доктор обаче искам ако може някой, който е наясно да обясни как "работят" тия тампони. Гледам, че има много мнения, че превърти ли втулката и край. След като не трябва да се върти тая втулка защо тогава трябва да се смазва вместо да се обездвижва. Може въпросите да са ми глупави, но е важно да знам принципа да действие. Принципно се сещам за доста начини как да се направи така, че втулката да не превърта много повече от 2000 километра. Обаче ако трябва да лагерува в гумата тогава нещата са съвсем различни.

  • #2
    Има метална втулка,набита в гумен тампон. Тази втълка се въри при движението на носача нагоре-надолу. Тъй като триенето е метал в гума при липсата на смазка започва да скърца. Няма нужда всеки път да сменяш тампони ако не са разбити,просто ги смажи и си готов.
    Alfa Romeo 33 SW 1.7 16v - Няма я вече.
    Alfa Romeo 155 1.8 8v TS - и нея
    Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v '02

    Comment


    • #3
      някой ги смазват с корабна грес, други с медна грес - изборът е твой

      Comment


      • #4
        Добре дошъл във форума, колега. При тези коли, а сигурно и при повечето, евтиното излиза скъпо. Имай го на предвид. Следващия път се свържи с колегата Ivanov_ и си вземи TRW, за още 5-10лв. отгоре. (Ако си взел Ocapa на цената описана в AXM) Понеже от личен опит знам , че нищо не им отговаря ценово. TRW-то, изобщо не съм го смазвал и не е скръцнал на майтап. Както при всяко TRW, което съм слагал. Но щом вече си взел, сваляш носача, избиваш металната втулка и смазваш.

        Comment


        • #5
          Ако мислиш, че TRW не скърцат, мноого се лъжеш. Аз съм с оригинално такова на две от колите. Новото оригинално TRW го взех и тампоните вътре имаха някаква бяла смазка и бяха оригинално запечатани
          Турските Технород съм взимал за други коли, бяха с разглобени тампони, слагаш грес и набиваш. Хубаво е според мен да е силиконова за да не яде гумата

          Какво се готвиш пак да купуваш от колегата та му праскаш рекламата и при него не видях TRW на първо четене
          Last edited by Alex_26; d.m.y г., 11:00.

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
            Ако мислиш, че TRW не скърцат, мноого се лъжеш. Аз съм с оригинално такова на две от колите. Новото оригинално TRW го взех и тампоните вътре имаха някаква бяла смазка и бяха оригинално запечатани
            Турските Технород съм взимал за други коли, бяха с разглобени тампони, слагаш грес и набиваш. Хубаво е според мен да е силиконова за да не яде гумата

            Какво се готвиш пак да купуваш от колегата та му праскаш рекламата и при него не видях TRW на първо четене
            Нищо не се готвя да купувам, ако ти лижеш задници по този начин, преди да вземеш нещо, другите не сме като теб. Следващия път ще те помоля подобни коментари по мой адрес да не чувам, като изобщо не ме познаваш. Не знам на какво TRW си попаднал, аз до сега не съм чул да скърца. Последното го смених скоро, навъртях му към 45-50к. тампоните му бяха все още здрави и не скърцащи. Надявам се и това, което взех от колегата , да е такова. За момента съм доволен от поведението му. Предния го бях взел от мистър ауто, но вече не съществува за нашия край. Реклама ще правя на който искам, щом го е заслужил. Не е първия и надявам се да не е последния. В моя град TRW с голяма отстъпка ми го продават за 120-130лв. От мистър ауто ми излизаше горе долу толкова с доставката ( за колкото го взех от колегата). Та сам си прави сметката, защо му го препоръчвам, а и човека е коректен, което вече рядко се среща сред нас.

            И преди да пишеш, вземи виж пак хубаво обявата... Ама този път вложи малко повече време да разгледаш по надолу.
            Last edited by zombiran; d.m.y г., 11:26.

            Comment


            • #7
              Благодаря за отговорите! Очевидно трябва да се смазва. А има ли вариянт греста да се вкара (инжектира) без разглабяне? Че ако на всеки 2000 км трябва да разглабям ще е тъпо. А като дойде време за смяна пак разглбяне...
              Между другото тампоните както казах не са от окапа. А, че TRW също скърца ми е ясно. Въпроса е кога ще се разскърца.
              Иначе съм забелязал, че като мина през 2-3 локви скърцането спира. Другото интересно е, че окапските тампони скърцаха при студено и катп загрееше дрщвигателя спираха и в сервиза едвам откриха проблема. Трябваше колата да постои малко при тях за да чуят скърцането. А при тия тампони дори без да е влажно като паднат температурите под 10 градуса и намалява скърцането. Направо да си взема едни цели носачи окап за лятото а тия да останат за зимата и да ги сменям с гумите. Това в кръга на шегата разбира се.

              Sent from my G7-L01 using Tapatalk

              Comment


              • #8
                Аз доскоро слагах от магарето на Б4-ка, но явно на нормално окачване и голям ход на амортисьорите не издържат много, последните изкараха 1г и се скапаха. Сега сложих някакви испански втулки, засега бива, но усещам прискърцването и скоро ще ги смажа докато не са се изяли звездичките че после управия няма. Намерих си и няколко тампона на BOGE, оригинални с надписи FIAT по тях, та ще им дойде и на тях реда.
                Аз лично повече нов горен носач не бих си купил, попадам само на ментета явно, дори и за скъпите не дават гаранция че са качествени, ако дадат 6м ще купя, инак не. В Добрич един ги рециклира, стават бетон, 1г не са мръднали грам, гаранция дава 6м.
                Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                Горе главата, нищо че е празна...

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
                  Аз доскоро слагах от магарето на Б4-ка, но явно на нормално окачване и голям ход на амортисьорите не издържат много, последните изкараха 1г и се скапаха. Сега сложих някакви испански втулки, засега бива, но усещам прискърцването и скоро ще ги смажа докато не са се изяли звездичките че после управия няма. Намерих си и няколко тампона на BOGE, оригинални с надписи FIAT по тях, та ще им дойде и на тях реда.
                  Аз лично повече нов горен носач не бих си купил, попадам само на ментета явно, дори и за скъпите не дават гаранция че са качествени, ако дадат 6м ще купя, инак не. В Добрич един ги рециклира, стават бетон, 1г не са мръднали грам, гаранция дава 6м.
                  За рециклиране какво да рециклирам. Шарнирите са здрави. Само тампоните ще се смазват или пак ще се сменят. Но такава глупост като метал да се върти в гума не бях виждал досега.

                  Sent from my G7-L01 using Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    Никой не те кара да рециклираш нищо, казвам че може и се получава сполучливо. Втулки също има всякакви, най-качествените на които съм попадал засега са BOGE.
                    Относно гума/метал, като цяло е простотия въпросния горен носач, но явно заради големия ход се е прибегнало до този метод. Друг е въпроса че едно време карах по 2г преди да се разскърца или разбие, а сега точно за 2 месеца и шаркира и едната втулка дадоха фира, просто се напълни пазара с боклуци. Не казвам че няма и качествени неща, ето колегата по-горе каза добри неща TRW, но пак не е гаранция че няма да попаднеш на скъпо менте.

                    Междувпрочем на 166 втулките са същите, да сте чули някой да реве от тях ?
                    Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                    Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                    Горе главата, нищо че е празна...

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от zombiran Покажи съобщение
                      Нищо не се готвя да купувам, ако ти лижеш задници по този начин, преди да вземеш нещо, другите не сме като теб. Следващия път ще те помоля подобни коментари по мой адрес да не чувам, като изобщо не ме познаваш. Не знам на какво TRW си попаднал, аз до сега не съм чул да скърца. Последното го смених скоро, навъртях му към 45-50к. тампоните му бяха все още здрави и не скърцащи. Надявам се и това, което взех от колегата , да е такова. За момента съм доволен от поведението му. Предния го бях взел от мистър ауто, но вече не съществува за нашия край. Реклама ще правя на който искам, щом го е заслужил. Не е първия и надявам се да не е последния. В моя град TRW с голяма отстъпка ми го продават за 120-130лв. От мистър ауто ми излизаше горе долу толкова с доставката ( за колкото го взех от колегата). Та сам си прави сметката, защо му го препоръчвам, а и човека е коректен, което вече рядко се среща сред нас.

                      И преди да пишеш, вземи виж пак хубаво обявата... Ама този път вложи малко повече време да разгледаш по надолу.
                      Аз задници не лижа, предпочитам да съм на хората в устата отколкото в краката. До колегата, когото хвалиш, не опирам защото цените му са високи за мен. Аз карам само Алфи защото ги харесвам тия кочини, защото много от нещата аз си ги правя (когато не се налага подемник) и защото частите за мен са евтини. Въпрос на виждане и на сметка, а и на можене

                      Comment


                      • #12
                        Благодаря на всички за изчерпателните отговори. Очевидно става въпрос за конструктивен дефект, но дали е във фтулките, тампоните или формата/размера/положението на носача не ясно. Само все пак ако някой е пробвал да каже дали може да се смажат втулките без демонтаж. Чрез вкарване на грес с някаква тънка тръбичка или игла със спринцовка. Идеята ми е да изкарат още малко и да ги сменям.
                        P.S. Моля да не влизате в излишни спорове. Всеки копува това, за което има пари. Няма нищо вечно. Колкото изкарат...
                        Sent from my G7-L01 using Tapatalk

                        Comment


                        • #13
                          Можеш да ги обляеш с грес на спрей...и е относително,колко време ще си "мълчат".....правил съм го и изкарват различно.
                          156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                          147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                          159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                          Comment


                          • #14
                            Въпроса е каква да е греста, някой коментираха едно време някаква "морска", сега четох корабна, виждал съм оше няколко вида, графитна, високооборотна, самолетна и т.н., напоследък ползвам една прозрачна като санитарен силикон на вид, уж не влияе на гуми и пластмаси, ползвам я също за водачите на спирачните апарати, засега няма ядове. Вие какво ползвате в случая?
                            Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                            Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                            Горе главата, нищо че е празна...

                            Comment


                            • #15
                              Хода на горния носач при равен път въобще не е голям. Обаче тук няма равни пътища.
                              Пробвал съм с пръскане, почти не прониква смазка и после целия тампон се лепи с прах и пясък.
                              Не всички, които се скитат, са изгубени.

                              Comment

                              Working...
                              X